Kraj Vysočina hlásí rekord!
V roce 2022 zavítal do Kraje Vysočina nejvyšší počet turistů za posledních deset let. O 9 % více než před covidovou pandemií v roce 2019 objevovali loni Česko přímo jeho obyvatelé. Vysočinu minulý rok navštívilo 646 772 hostů. Což je o 40 000 více než v turisticky nejúspěšnějším roce 2019.
Podle Českého statistického úřadu v roce 2022 Vysočinu navštívilo 576 tisíc domácích turistů. Na Vysočinu se také začínají vracet zahraniční hosté, jejich počet vzrostl v porovnání s předchozím rokem o polovinu na 71 tisíc. Nejčastěji ze zahraničí do našeho kraje přijíždějí návštěvníci ze Slovenska, Německa a Polska. Pomalu se vrací návštěvníci z Rakouska i Nizozemí a vzrůstá zájem turistů z Maďarska. Celkový počet přenocování návštěvníků Vysočiny se oproti loňsku zvýšil o 10,6 %.
„Za těmito výsledky je nutné vidět synergii všech partnerů a kolegů v cestovním ruchu. Počínaje pracovníky na turistických informačních centrech, provozovateli turistických atraktivit, ubytovateli, organizátory kulturních a sportovních akcí a také kolegy z oblastních destinačních společností v Kraji Vysočina," vysvětluje Oľga Königová, ředitelka Vysočina Tourism.
V tomto trendu chce agentura Vysočina Tourism, příspěvková organizace Kraje Vysočina, pokračovat. Hlavním cílem jejích aktivit je kromě podpory destinačního managementu v území také podpora a tvorba značky destinace Vysočina. "Být vidět celý rok a dávat o sobě vědět různými marketingovými kanály je velmi důležité," míní Oľga Königová.
V roce 2021 a 2022 si pracovníci Vysočina Tourism nabídku cestovního ruchu zanalyzovali a následně rozsegmentovali tak, aby mohli s jednotlivými cílovými skupinami efektivněji pracovat. Kromě turistické nabídky pro takzvanou B2C cílovou skupinu (koncového zákazníka) se připravily akční plány pro nabídku businessovou, tedy pro segment B2B. Z tohoto rozboru pak vyšly aktivity zaměřené na konferenční turistiku, pořádání eventů, svateb na Vysočině, nabídky pro školy a zejména témata, která jsou zajímavá pro zahraniční turisty.