Vysočina se trvale prezentuje i v zahraničí
Navzdory celosvětové koronavirové pandemii o sobě Vysočina trvale dává vědět i ve světě. Díky spolupráci s agenturou CzechTourism v zahraničí připomíná ty nejlepší turistické cíle Vysočiny, jako jsou například památky UNESCO, přírodní krásy a další. Společným cílem Vysočina Tourism a CzechTourism je udržet povědomí o pestré nabídce Vysočiny zúročitelné v době, kdy se situace uklidní.
Díky zahraničním zastoupením CzechTourismu v Rusku, Rakousku či Francii během uplynulého půlroku o Vysočině vyšly ve sledovaných tištěných i online médiích uvedených zemí články a fotografie s turistickou tematikou, někde dokonce vznikly i microsite věnované Vysočině.
Nejčerstvějším výstupem je prezentace Vysočiny v Rakousku. Na portále Oe24.at, který patří pod jeden z největších deníků v Rakousku, vyšla reportáž o dokončení oprav poutního kostela sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře a o probíhající rekonstrukci na zámku v Telči. Aktuálně na rakouském trhu běží dvouměsíční kampaň OOH. Vysočina se v ní prezentuje formou spotů na obrazovkách, jež jsou na veřejných místech, např. na nádražích, ve výlohách cestovních kanceláří atd.
Speciálně pro Německo a Rakousko spustil CzechTourism video o Destinaci Třebíčsko – moravská Vysočina, kde se představuje Třebíč a Jaroměřice nad Rokytnou.
Ve Francii vyšel v rámci PR kampaně s předním francouzským B2B médiem TourMag.com další článek o Vysočině, kde jsou vyzdviženy opět UNESCO památky ve Žďáru nad Sázavou, Telči i Třebíči. A krásnou reportáž přidal i novinář Cyril Guinet o zámku a kostele sv. Jana Nepomuckého ve Žďáru v tisku i online na webu Geo.fr.
Na podzim loňského roku probíhala velká kampaň na podporu vysočinského cestovního ruchu na předních ruských turistických portálech Tourister.ru a Tonkosti.ru, kde se představily nejen památky světového dědictví, ale třeba i pivovarnictví. Sklářství na Vysočině pozornost věnoval turistický portál Worldtravelbiz.ru.
Martina Strnadová, Vysočina Tourism